24 Mayıs 2012 Perşembe

yıllık izin sorunsalı


Gülçin Ergül - Grenade
Müşterilerle uğraşmaktan bıktım.
Evet Deniz için bu kitapçı macerasının sonuna yaklaşıyoruz sanırım. Gerçekten bezdim ve zirvede bırakmalıyım diye düşünüyorum. İnsanların hırslarına şahit olmak istemiyorum daha fazla.
Yaz için hiçbir plan yapmadım. 14 günlük bir yıllık iznim var. Güzel planlar yapılabilir, yapılmalıda ama inanın düşünmeye bile üşeniyorum. Geçen sene yıllık iznimin tamamını bir seferde kullandım ve yıl içerisinde çok sıkıldım, pişman oldum. Yıllık izin benim gibi mağazacılık yapanlar için deniz, yaz, kum, güneşten çok “aman kimse benimle konuşmasın bütün gün boş boş oturayım. Dışarı çıkmak mı yok yok pijamalarımla yatakta döneyim” e dönüyor. Uzun süre mağazacılık yapan kimsenin psikolojisi düzgün kalamaz. Tecrübeyle sabit. Koca yıl çalışıp izin yaptığınızda bünye öyle şaşıyor ki. Bütün senenin yorgunluğu koy veriyor kendini. Çat uykunuz geliveriyor, sabah zınk uyanıyorsunuz. Bir yandan gezip tozmak istiyorsunuz, bir yandan da bir yıl boyunca 9857 saat ayakta kaldım ben, dinleneceğim 14 gün şunun şurasında, işe başlayınca yorgun olmayayım düşüncesi beyninizi kemiriyor. Ve aklınıza o hırslı, sinirli, kaprisli, anlayışsız, bencil, çirkin ruhlu insanlar geliyor. “aaauuuuggf” diyip kafayı yastığa gömmek huzur verici olabiliyor bu durumda. Anlayacağınız tatil için böyle karışık düşünceler içerisindeyim. Geçen sene arkadaşlarımla bodruma gittiğimde bünyem öyle şaştı ki bir yandan yorgunluk bir yandan eğlenme isteği resmen bizim kızlara ayak uyduramadım. Harala gürele derken hop bitti gitti tatil. Bu sene için hiçbir fikrim yok. Hem bedenimi, hem ruhumu dinlendirmeliyim muhakkak. Haa tabi birde şu var mağazacı kardeşler her kafasına estiğinde tatile çıkamaz. Diğer personellerle tatil programın çakışmamalı, öncelik yöneticilerin tabi ki. Sen bu ay sonu dersin o diğer ayın ortası olur. E tatil için hazırlık, alışveriş mutlaka gerekli. Alacağın 14 güncük izninde hazırlanacak mısın, alışverişe mi gideceksin, Tatil? Dinlenme? Gezmek? Zor anlayacağınız canlar.


Hayır tamamını tek seferde kullanmak bu sene işime gelmiyor geçen sene epey pişman oldum. Düşünsenize her gün aynı yere gidiyor, her gün aynı işi yapıyorsunuz. Deli gibi farklılık istiyor bünye. Geçen sene tüyaba gittiğimde gram koymadı bana. Eşek gibi çalıştık fakat yeni insanlar, farklı bir ortam. Direk insanın yüzüne, ruhuna yansıyor. Hele ki beraber çalıştığınız kişiler; Pınar, Sıla, Emre, Hasan ve Tayfun ise tadından yenmez :) 
Geçenlerde “Lan beni bu senede tüyaba gönderseler çok şahane olur” diye düşünüyordum. Çünkü ben tam bir takım çalışması insanıyım, yoktur egom, en birinci olayım isteğim. Çok içten geçirdim heralde :) Palladiumda kitap günleri düzenleniyor koordinatörümüz ve yardımcısı ben ve arkadaşım Fatmanın gitmesini uygun görmüş. Ay nasıl hoşuma gitti. Farklılık olsun benim olsun. Anlayacağınız bu cumartesi pazar palladiumda yapılacak kitap günlerinde çalışacağım. Yazarlar, söyleşiler falan olacakmış. Organizasyonun programına buradan bakabilirsiniz. Sevgiler.

2 yorum:

  1. Deniz'cigim,

    %l00 Düsünce Gücü (Jack Ensign Addington)'nu okumani tavsiye ederim...bu kitabta yukardaki sorularina cevap bulabilirsin.

    Bol sans

    G.C

    YanıtlaSil
  2. SENİ ÜZENLER MAHFOLSUN,KIYMATLI YEĞENİM,ÇOK MUCCUK.NİLOŞ

    YanıtlaSil