5 Şubat 2013 Salı

gırin pis


Merhaba canlar;

Bugün size çok şikâyetçi olduğum bir konudan bahsedeceğim.

Sokakta bağış toplayan "Greenpeace"çi kardeşlerimiz.

Greenpeace’in yaptığı işlere kesinlikle saygı duyuyorum. Büyük işler başarıyorlar, başaracaklar. Nükleere, GDO’ya, denizlerin kirletilmesine, küresel ısınmaya karşı duruşlarını takdir ediyorum.

Bunlar bir yana sokakta insanların önünü keserek, durup konuşmazsan arkandan söylenerek bağış toplamalarını onlara yakıştıramıyorum. Büyük meselelerin peşinden koşan adamlar değil mi bunlar ya da sokağa koyduğu adamlar bu amacı iyice benimseyememiş.

O kadar samimiyetsiz buluyorum ki.

Çat, sözde yırtık greenpeaceçi arkadaşımız bir anda önünüze atlıyor ya da olduğunuz kafeye girip masanızda beliriyorlar. Kadıköy karga da başıma gelmişti bu da. “Yardım etmek ister misiniz?” Yok etmeyeceğim. “Ama biliyor musunuz ülkemizde şuşuşuşuşşu oluyor”. Arkadaş ben işsizim. Üç ay önce asgari ücretle çalıştığım işi bırakmışım. Şimdi ailemin verdiği harçlıkla geçiniyorum. Sana yardım edebilecek biri gibi mi duruyorum? Ya da yolunu kestiğin diğer genç arkadaşlar sana yardım edebilecek adam mı? Kusura bakmayın ama tuvalette kıçını 200 lirayla silebilecek adamlar var bu ülkede. Greenpeace çek elini 50 liramdan. Ayrıca sokakta hiç tanımadığım, Greenpeace adına çalıştığını söyleyen bir adama kredi kartı bilgilerimi vermek istemiyorum. Zaten bu şehirde herkes tedirgin girdiği mağazada bile satış elemanının suratına bakmıyor. Seninle mi konuşacak? Metrobüse her bindiğimde orada oluyorlar artık hayır demekten ben utanıyorum.

Sonra bu adamlara da üzülüyorum. Onların ki de ekmek parası. Bir kotadır doldurmaya çalışıyorlar. Düzenin bir parçası olmuş bu adamlarda.

O yüzden onları kotayla terbiye eden “haydi sokakta milletin önünü kesip para dileyin” diyen adamlara kızıyorum. Ne bileyim bir stant dikin arkadaş. Derdi olan oraya gelsin. Yazık bu arkadaşlarımıza. Çoğu kişi kışlayarak, tersleyerek başından savıyor. Göz göze gelmemeye çalışıyor. Onlardaki de can be ya.

Bana gelince ben olabildiğimce nazik olmaya çalışıyorum. Yaptıkları işe saygı duyduğumu, ancak kredi kartım olmadığı için yardım edemeyeceğimi, internet sayfalarını takip ettiğimi söylüyorum. Yalanda değil hani internet sayfalarına bakınıyorum arada. Duyarsız kalmamaya çalışıyorum.

Ama arkadaş şu dilenir gibi sokakta arkadaşlarımıza para toplatmanı çok samimiyetsiz buluyorum be Greenpeace. Sevgiler.


Bir de ben greenpeace'in yerinde olsam bu amcayla çalışır, samimi samimi işler yapardım :)
youtubeda pek çok şiiri var. hoşgörahmet diye bakabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder