16 Nisan 2013 Salı

Canımız Kilolarımız


Beş yüz sene sonra yazdığım bir yazıma daha hoş geldiniz J En son bir akademi yazısı yazmışım ve akademi bitti. Neyse bunu akademi günlüğü altında yazayım da bol gözüksün J Bir buçuk ay kadar sonra yetenek sınavına gireceğim. Hala daha seçemedim tiradımı. Ne zor şeymiş karar vermek.

Akademi başladığından beri Eka beni kandırmaya çalışıyor işte “diyet yap, spor yap, daha doğrusu sağlıklı beslen sağlıklı yaşa” diye. Her seferinde geçiştiriyordum ama öyle güzel güzel, tatlı tatlı söylüyor ki. Hemen hemen her besinin neden zararlı veya yararlı olduğunu, salatamda ne kullanırsam metabolizmamın daha hızlı çalışacağını hepsini biliyor ve bana anlatıyordu. Ben hep sallıyordum açıkçası ama o hiç bıkmadı ve ben bir sabah kalktım ve zayıflamaya sağlıklı beslenmeye karar verdim.

Günlerden 29 mart 2013 Cuma idi.


Sabah kalktım ama güzel tarafımdan kalmışım J uykumu almışım falan. Eka’nın anlattıklarından aklıma girmiş “sabah yumurta ye mutlaka tok tutar” Canım kaşarlı omlet istedi. Ben genelde sabahları güzel kahvaltılar hazırlamaya üşenirim, en sevdiğim öğündür o ayrı. Üşengeçliğim üstümde değil, yaptım omletimi yanına yalnızca kaşar ve salatalık koydum. Çayıma şeker atmak içimden gelmedi. Yalnızca iki dilim ekmek çıkardım. Kahvaltımı ettikten sonra diyet ve sağlıklı beslenmeyi düşündüm. O günde televizyonda Canan Karatay vardı. Evi toparlıyordum ve o sürekli her şeyin doğalını yemekten, işlenmiş gıdaların zararından sağlıklı bir hayat sürmekten bahsediyordu. İşlenmiş gıdalardan uzak durmak benim için çok kolay değil ve hemen gerçekleştiremem ama şu aşamada biraz biraz çabalayabilirim. Kalorisi daha düşük şeylere yönelebilirim diye düşündüm. Kimse kafama kakmazken bir anda bir günde buna karar verdim.

Evde mekik çekmeye başladım. Her gün olmasa da iki günde bir yürüyüş yapmaya çıktım. Zaten kısa mesafeler için taksiye binmektense yürümeyi tercih eden biriydim. Her gün spor adına bir şeyler yapmaya çalıştım. Tuvalet ve mutfağa gitmek harici hareket etmez olmuştum. Kendimi sıkmadan ne yapabiliyorsam başlayayım dedim. Bir günde 10 15 mekik mi tamam benim için. Evde şu spor bisikletlerinden var, harika muhteşem bir bisiklet değil ama benim spor yapmama yardımcı, 15 dakika mı binebildim tamamdır. Zamanla arttırabilirim yeter ki içimden gelen şevk kırılmasın.

Benim boyum 1.60 azıcık güdüğüm J Kilom 65 olmuştu sanırım hiç bu kadar dobik olmamıştım. Kasımda işten çıktığımda 57 kiloydum. Beş ayda 8 kilo almışım oha yani.

30 Mart’ta 64.20 kiloydum. Azıcık spor ve nispeten sağlıklı ve az kalorili şeyler yiyerek bugün 60.80 kiloyum.

Diyeceğim şu ki insanların sürekli size bundan bahsetmesi boş. Bir gün bir sabah tamamen içinizden gelerek yalnızca bu fikri siz sokabilirsiniz aklınıza. Ve kilo vermek o kadar da zor değilmiş. Tabi ki bazen deli gibi oburluk yapmak istiyorum. O zamanlarda verdiğim bir kilo bile beni engelliyor. Emeklerim boşa mı gitsin diyorum.

Tabi ki Eka’nın etkisi bende büyük. Kız belki dört aydır falan bana sağlıklı yaşamdan, hafif şeyler yemenin huzuru ve rahatlığından bahsedip durdu. Tarifler, tüyolar verdi. Bir gün oldu işte karar verdim J

Umarım kilo vermek isteyen biri yazımdan ilham alabilir. Benim hikayem bu bakalım. Sevgiler.

1 yorum:

  1. Sevgili Deniz;

    Bol sans diliyorum... ama sakin ekmegi diyetinden cikarma... azalt ama cikartma...

    teyze tavsiyesi

    YanıtlaSil