26 Şubat 2012 Pazar

Doktor Derdime Bul Bir Çare ! DDBBÇ


Pazartesi gününden beri boğazım ağrıyor. Belli grip olacağım. İlaç almayayım dedim. Çaya çorbaya vurdum kendimi. Yok geçeceği yok bu ağrının. Gece uykumdan uyanıyorum o derece boğazım acıyor anlayacağınız. Olmayacak böyle dedim. Tıbbi müdahale gerekli. Perşembe günü kalktım gittim Kadıköy kızılaya o da ne kulak burun boğaz yokmuş orada. Döndüm eve adatepe mi altıntepe mi ne zıkkımsa oradaki kızılaya. 18TL bir muayene bedeli ödedim efem, ama sağlık mevzubahisse gerisi teferruattır. Hastane psikolojisi tabi taş gibiyim boğazımda acıdan eser yok. Efendi gibi numaramın kapının üzerinde ki ekranda yanmasını bekliyorum. Bir ton yaşlı insan hepsi olay çıkaracak yer arıyor. Kapının önünde bekliyorlar falan. Personeller desen hepsinin siniri tepesinde hasta kayıtlarını tutan hatuna amcalar bir şeyler soruyor. Hatun tabi doktorlarla takılmaktan kendini bir şey sanmış belli. Kızın işi masada oturmak muayeneye gelenlerin faturadaki bilgilerini deftere geçirmek. Amca bir şey soruyor sanki açık kalp ameliyatında gerzek başını kaldırıp bakmıyor. Neyse sinirlendim yahu yazarken. Kapının üzerinde numaram yandı. Girdim odaya oturdum o lanet koltuğa. Sordu adam şikayetin nedir diye. Dedim benim boğazım ağrıyor ama öyle böyle değil. Başladı kulaklarımdan bakmaya. Bir de susan doktordan nefret ederim. Böyle ne bilim anlatsın kulağına bakacağım, şöyle yapacağım falan. Herif sustukça stres kat sayım artıyor. Her an ameliyata girebilirmişim böyle ne bilim büyük bir operasyon başlayacakmış gibi yüreğim ağzımda. Adamın ağzını bıçak açmıyor. Şu kılçık (git bir oku istersen) olayındaki gibi boğazıma bir de kamerayla baktı. Benim yine dil dışarıda a de i de nefes al falan. Yok bir şeyin dedi. Nasıl lan! Ben k*çımdan  mı uyduruyorum boğazım ağrıyor diye belli ki grip olacağım. Yap bir erken teşhis. Yok diyor, kesinlikle. Demek ki dedi bünyen öyle kuvvetliymiş, bir boğaz ağrısıyla atlatmışsın. Lan diyorum içimden bari bir boğaz spreyi yaz içim rahatlasın. Neyse ıhlamur iç falan bile demedi. Çıktım geldim evime. Dedim bu adamın bir şey bildiği yok. Direk internete girdim. Semt polikliniği K.B.B. Cuma saat 10.00 randevu al. Ertesi gün uyandım 9.30 gibi poliklinikteydim. Danışmadan aldım barkodlarımı çıktım. Sıramı bekliyorum yine. Yandı numaram, girdim içeri. Çooook sevimli, orta yaşlı bir doktor hanım. Gel şekerim otur koltuğa dedi. Nasıl bıcır bıcır konuşuyor. Heh dedim benim derdimi çözecek bu. Baktı ağzıma burnuma.
Senin mide sıvın ağzına geliyor boğazını tahriş etmiş bu kızarıklık onu gösterir.
-Hönk!
Sabah uyandığında ağzında ekşi bir tat var mı?
-Yok.
Midende yanma falan oluyor mu?
-Yani bazen sanki of bilmiyorum.
Senin mide asidin fazla şekerim.
-Yok ben grip olacağım sanırım boğazım ondan öyle bir grip ilacı verseniz şurup falan.
Hahaha ay ben böyle şeker hastalar istiyorum.
-(içimden)Laaan, sana da 7 sene okuduğun okulada. Yok mu memlekette erken teşhis yapacak bir doktor be. Salya sümük olmadan atlatayım şu hastalığı istiyorum beeee.
Şekerim 20 gün verdiğim mide hapını kullanmanı istiyorum. Mide asidini dengelememiz lazım. Bir de boğaz spreyi. Geçmiş olsun.
İlaçları aldım, boğaz spreyini kullandım sadece. Yok benim midemde bir şey asidimde iyi gayet.
O günün akşamı hastalık patlak verdi. Hapşuruk, öksürük, burun akıntısı. Cumartesi günü baya kötüydüm. Salya sümük anlayacağınız. Benim istediğim yalnızca erkenden önlem almaktı. O sıkıntılı hastalık anlarını bir gün bile yaşamayayım yani. Biri bir şeyin yok der, diğeri mide asidi der. Anlasanıza boğazdan yakalamış beni, gribe bağlanacak sonu. Yap bir erken teşhis. Antibiyotik ver demiyorum ama en azından bir vitamin yaa. Kişi kendinin doktoru valla daha da gitmem. Gittim eczaneden aldım bir grip ilaci ohh paşalar gibi. Şimdi daha iyiyim J
He bu arada doktorun mide asidi için verdiği pulcet diye bir ilaç var. Hiç kullanmadım, kullanmayacağım. Eğer bu ilacı kullanan bir kişi yazımı okuyorsa, kardeş istersen yollayayım sana, elimi sürmedim ha J Sevgiler. 

8 yorum:

  1. çok geçmiş olsun..
    bir kaç doktora daha gitsen,daha ne hastalıklar çıkacaktı,ben korktum inann canım:))
    bu ne yaa.
    bu kadar zor mu boğaz enfeksiyonu teşhisi..
    aferin sana,kendinin doktoru olmaya dewam..:)
    şifasız dertlerden ırak olman dileğimle:)
    sağlık ve huzur dolu günlere..
    :)

    YanıtlaSil
  2. LÜTFEN LÜTFEN LÜTFEN yeni bir yazı daha yaz :)

    YanıtlaSil
  3. kara biber ve pekmezi karıştırarak kaynatın ve yutun. Sabahaa ağrı mağrı kalmaz. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. adsız kardeş; bazen yazmak için ilgi inan hiç bir konu bulamıyorum :)
    bc; teşekkür ederiim :)
    nurs; şimdik atlattım artık bir daha ki hastalığa reçete budur :)

    YanıtlaSil
  5. İstersen yemekte ne yediğini bile yaz ama ne olursun yaz :D

    YanıtlaSil